19 kwi Sprawozdanie finansowe za rok 2013
Sprawozdanie z działalności Fundacji Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz Członkom Ich Rodzin „SOLIDARNI” za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku
1) Podstawa prawna:
-Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach /Dz.U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 ze zm./
-Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 maja 2001 r. w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji /Dz.U. Nr 50, poz. 529 ze zm./
2) Dane o fundacji:
Nazwa: Fundacji Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej oraz Członkom Ich Rodzin „SOLIDARNI”
Siedziba: mieści się w pok. 24b budynku nr 4 Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie.
Adres: 00-463 Warszawa, ul. Podchorążych 38.
Adres poczty elektronicznej: biuro@fundacjapsp.pl, biuro@fundacjapsp.org.pl
Data wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym: 4 września 2012 r.
Nr KRS: 0000430164
Nr Regon: 146293150
NIP:
tel: 535961881, 796961881
strona WWW: fundacjapsp.org.pl
3) Dane dotyczące członków zarządu fundacji według aktualnego wpisu w rejestrze sądowym:
Prezes Zarządu…………………………………………………….. Piotr Julian CHMIELARZ
Wiceprezes Zarządu…………………………………………………….. Piotr Ignacy CIOSEK
Wiceprezes Zarządu Dariusz Mieczysław ŁAZARCZYK do dnia 8 kwietnia
Wiceprezes Zarządu ………………….. Oktawiusz ŻEBROWSKI od dnia 8 kwietnia
Członek Zarządu……………………………………………………….. Marek GARNIEWICZ
Członek Zarządu………. ………………….. Jarosław NOWAK do dnia 8 kwietnia
Członek Zarządu ………………………………. Tomasz PODOLSKI od dnia 8 kwietnia
Członek Zarządu………………………………………………….. Jacek Walenty PIWIŃSKI
4) Cele statutowe fundacji:
Prowadzenie działalności społecznie użytecznej dla dobra funkcjonariuszy pożarnictwa, pracowników, emerytów i rencistów Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej w skrócie PSP, oraz członków ich rodzin, a w szczególności:
1) udzielanie pomocy materialnej i finansowej osobom uprawnionym:
- a) poszkodowanym w wyniku zdarzenia losowego,
- b) poszkodowanym, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku,
- c) wdowom (wdowcom) i dzieciom osieroconym przez strażaków, którzy zginęli w czasie pełnienia służby, a ich rodziny pozostają w trudnych warunkach materialnych i życiowych,
- d) osobom niepełnosprawnym poszkodowanym w służbie,
2) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie upowszechniania profilaktyki zdrowotnej wśród funkcjonariuszy i pracowników PSP,
3) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie szerzenia oświaty i wspierania nauki wśród dzieci osieroconych przez strażaków, którzy zginęli w czasie pełnienia służby,
4) podejmowanie i wspieranie działań w zakresie szerzenia idei wolontariatu,
5) działalność społeczna polegająca na podejmowaniu przedsięwzięć na rzecz popularyzacji celów Fundacji.
Realizacja celów statutowych odbyła się na 8 posiedzeniach Zarządu w dniach: (22–24 stycznia, 19–21 marca, 16–17 kwietnia, 16 maja, 25–27 czerwca, 04–06 września, 08–10 października, 04–05 grudnia), na których rozpatrzono ogółem: 98 wniosków o przyznanie pomocy oraz podjęto 22 uchwały dot. działalności statutowej. Wydano 96 decyzji o przyznaniu pomocy, 93 wnioski rozpatrzono pozytywnie.
W dniu 28 grudnia uruchomiono witrynę internetową pod adresem www.fundacjapsp.org.pl.
5) Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych:
Bezzwrotną pomoc finansową w roku 2013 otrzymało 70 strażaków i pracowników PSP na łączną kwotę 263 729,99 zł. Pomoc przeznaczona była na:
– leczenie i rehabilitację;
– leczenie wysokopłatne;
– zakup leków specjalistycznych, protez, sprzętu rehabilitacyjnego, innych materiałów i środków sanitarnych.
Pomoc udzielono w formie zapomogi:
5.1.1 Dzieciom funkcjonariuszy i pracowników PSP, które doznały trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Kamil | 3 500 zł | KM PSP Konin | wielkopolskie | 01/2013 |
2. | Kamila | 2 200 zł | KP PSP Koło | wielkopolskie | 03/2013 |
3. | Weronika | 2 000 zł | KM PSP Tarnów | małopolskie | 04/2013 |
– ” – | 4 000 zł | – ” – | – ” – | 44/19/2013 | |
4. | Radosław | 6 000 zł | KM PSP Jastrzębie Zdrój | śląskie | 06/2013 |
5. | Dorota | 1 000 zł | SA PSP Kraków | małopolskie | 08/2013 |
6. | Wiktor | 1 500 zł | KM PSP Słupsk | pomorskie | 09/2013 |
7. | Miłosz | 2 200 zł | KG PSP Warszawa | mazowieckie | 11/2013 |
8. | Dariusz | 5 000 zł | KM PSP Częstochowa | śląskie | 16/12/2013 |
9. | Patryk | 5 000 zł | KM PSP Gdynia | pomorskie | 17/12/2013 |
10. | Ewa | 8 000 zł | KM PSP Warszawa | mazowieckie | 22/12/2013 |
11. | Paulina | 2 200 zł | KM PSP Opole | opolskie | 27/16/2013 |
12. | Konrad | 5 000 zł | KM PSP Leszno | wielkopolskie | 29/16/2013 |
13. | Przemysław | 9 000 zł | KM PSP Nowy Sącz | małopolskie | 33/16/2013 |
14. | Martyna | 2 000 zł | KP Żywiec | śląskie | 36/16/2013 |
15. | Adam | 2 000 zł | KP Krosno Odrzańskie | lubuskie | 40/18/2013 |
16. | Krzysztof | 2 200 zł | KM PSP Siedlce | mazowieckie | 42/19/2013 |
17. | Maciej | 1 000 zł | KM PSP Włocławek | kujawsko-pomorskie | 47/19/2013 |
18. | Zuzanna | 4 000 zł | KP PSP Kołobrzeg | zachodniopomorskie | 49/19/2013 |
19. | Michał | 2 200 zł | KW PSP Toruń | kujawsko-pomorskie | 50/19/2013 |
20. | Blanka | 1 500 zł | KP PSP Łęczyca | łódzkie | 51/19/2013 |
21. | Kamil | 2 200 zł | KM Toruń | Kujawsko-pomorskie | 61/25/2013 |
22. | Zuzanna | 5 000 zł | KM Tarnowskie Góry | śląskie | 63/25/2013 |
23. | Paulina | 5 000 zł | KP Pajęczno | łódzkie | 64/25/2013 |
24. | Zofia | 6 000 zł | SA PSP Poznań | wielkopolskie | 65/25/2013 |
25. | Natalia | 5 000 zł | KM Płock | mazowieckie | 66/25/2013 |
26. | Hubert | 2 000 zł | KP PSP Iława | warmińsko-mazurskie | 67/25/2013 |
27. | Alicja | 2 000 zł | KP Leszno | wielkopolskie | 68/25/2013 |
28. | Julia | 6 000 zł | KP PSP Sieradz | łódzkie | 69/25/2013 |
29. | Mateusz | 2 000 zł | KP PSP Zduńska Wola | łódzkie | 73/28/2013 |
30. | Krzysztof | 3 500 zł | KP PSP Milicz | dolnośląskie | 76/28/2013 |
31. | Wiktoria | 1 000 zł | KP PSP Inowrocław | kujawsko-pomorskie | 77/28/2013 |
32. | Aniela | 8 000 zł | KP PSP Aleksandrów Kujawski | kujawsko-pomorskie | 85/28/2013 |
33. | Konrad | 4 000 zł | KP PSP Staszów | świętokrzyskie | 86/28/2013 |
34. | Antonina | 2 000 zł | KP PSP Otwock | mazowieckie | 88/28/2013 |
Razem | 125 200 zł |
5.1.2 Funkcjonariuszom i pracownikom PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Dariusz | 2 000 zł | KP PSP Ostróda | warmińsko- mazurskie | 02/2013 |
2. | Józef | 1 100 zł | KP PSP w Czarnkowie | wielkopolskie | 07/2013 |
– ” – | 1 500 zł | – ” – | – ” – | 83/28/2013 | |
3. | Paweł | 9 000 zł | SA PSP Kraków | małopolskie | 10/2013 |
4. | Andrzej | 750 zł | KP PSP Pabianice | łódzkie | 13/2013 |
5. | Grzegorz | 5 000 zł | KP PSP Biała Podlaska | lubelskie | 14/2013 |
6. | Adrian | 2 000 zł | KP PSP Lubliniec | śląskie | 20/12/2013 |
7. | Krzysztof | 3 500 zł | KP PSP Łowicz | łódzkie | 28/16/2013 |
8. | Paweł | 3 500 zł | KM PSP Słupsk | pomorskie | 30/16/2013 |
9. | Michał | 8 000 zł | KP PSP Łowicz | łódzkie | 31/16/2013 |
10. | Krzysztof | 7 000 zł | KM PSP Nowy Sącz | małopolskie | 32/16/2013 |
11. | Arkadiusz | 1 500 zł | KM PSP Łódź | łódzkie | 34/16/2013 |
12. | Hanna | 2 200 zł | KP PSP Grodzisk Mazowiecki | mazowieckie | 35/16/2013 |
13. | Mirosław | 10 000 zł | KM PSP Włocławek | kujawsko -pomorskie | 41/19/2013 |
14. | Paweł | 4 000 zł | KP PSP Trzcianka | wielkopolskie | 45/19/2013 |
15. | Sławomir | 500 zł | KP PSP Działdowo | warmińsko mazurskie | 46/19/2013 |
16. | Łukasz | 4 000 zł | KP PSP Kłobuck | śląskie | 48/19/2013 |
17. | Andrzej | 2 000 zł | KP PSP Żywiec | śląskie | 52/19/2013 |
18. | Krzysztof | 3 000 zł | KM PSP Gdynia | pomorskie | 70/25/2013 |
19. | Sebastian | 2 000 zł | KP PSP Krotoszyn | wielkopolskie | 74/28/2013 |
20. | Paweł | 2 200 zł | KP PSP Żywiec | śląskie | 75/28/2013 |
21. | Krzysztof | 2 000 zł | KP PSP Piotrków Trybunalski | łódzkie | 78/28/2013 |
22. | Sławomir | 3 500 zł | KM PSP Nowy Sącz | małopolskie | 81/28/2013 |
23. | Sebastian | 1 500 zł | KM PSP Gdynia | pomorskie | 82/28/2013 |
24. | Stanisław | 2 000 zł | KP PSP Piotrków Trybunalski | łódzkie | 84/28/2013 |
25. | Jarosław | 5 000 zł | KP PSP Kutno | łódzkie | 87/28/2013 |
26. | Roman | 2 000 zł | KP PSP Opatowiec | świętokrzyskie | 89/29/2013 |
Razem | 90 750 zł |
5.1.3 Współmałżonkom funkcjonariuszy i pracowników PSP, którzy doznali trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Małgorzata | 10 000 zł | KP PSP Bochnia | małopolskie | 12/2013 |
2. | Maja | 9 000 zł | KP PSP Poddębice | łódzkie | 18/12/2013 |
3. | Renata | 1 200 zł | KP PSP Kłodzko | dolnośląskie | 19/12/2013 |
4. | Hanna | 10 000 zł | KP PSP Krapkowice | opolskie | 21/12/2013 |
5. | Agata | 5 000 zł | KM PSP Warszawa | mazowieckie | 43/19/2013 |
6. | Jadwiga | 1 500 zł | KW PSP Wrocław | dolnośląskie | 53/19/2013 |
7. | Zbigniew | 500 zł | KP PSP Grodzisk Mazowiecki | mazowieckie | 62/25/2013 |
8. | Katarzyna | 4 000 zł | KP PSP Myślenice | małopolskie | 79/28/2013 |
9. | Elżbieta | 2 000 zł | KP PSP Jasło | podkarpackie | 80/28/2013 |
Razem | 43 200 zł |
5.1.4 Dzieciom osieroconym przez strażaka, który zginął w roku 2013 w czasie pełnienia służby.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji | |
1. | Szymon | 2 000,00 zł | KP PSP Łask | łódzkie | 60/24/2013 | |
2. | Anita | 2 000,00 zł | KP PSP Łask | łódzkie | 60/24/2013 | |
3. | Szymon | 579,99 zł | KP PSP Łask | łódzkie | 60/24/2013 | |
Razem | 4 579,99 zł | |||||
POMOC RZECZOWA
W roku 2013 udzielono pomoc rzeczową 2 funkcjonariuszom PSP, 2 emerytom PSP na łączną sumę 39 500,55 zł
Zakupiono:
5.2.1 Jeden lekki wózek inwalidzki oraz dwa łóżka obrotowe, ww. sprzęt przekazano w użytkowanie funkcjonariuszowi PSP i emerytowanym funkcjonariuszom PSP, którzy doznali trwałej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Artur | 19 750 zł | KM PSP PSP Konin | lubelskie | 23/13/2013 |
2. | Grzegorz | 8 000 zł | KP PSP Biała Podlaska | lubelskie | 39/17/2013 |
3. | Dariusz | 8 000 zł | KP PSP Nysa | opolskie | 54/20/2013 |
Razem | 35 750 zł |
5.2.2 Zestaw do komunikacji alternatywnej oraz komunikator Go Talk 9 dla dziecka funkcjonariusza PSP, które doznało trwałej utraty zdrowia w wyniku choroby.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Kacper | 2 991,55 zł | KP PSP Będzin | śląskie | 24/13/2013 |
2. | – ” – | 759 zł | – ” – | – ” – | 24/13/2013 |
Razem | 3 750,55 zł |
Powyższy sprzęt i zestaw został przekazany w użytkowanie podopiecznym w użytkowanie. Amortyzacja sprzętu używanego przez podopiecznych wynosi 6 658,82 zł.
ZAKUPY USŁUG MEDYCZNYCH REHABILITACJI ORAZ TURNUSÓW REHABILITACYJNYCH PRZEZ FUNDACJĘ
W roku 2013 Fundacja na opłacenie usług medycznych dzieci i funkcjonariuszy PSP wydała 56 232 zł w tym;
W roku 2013 opłacono zabiegi medyczne na łączną kwotę 34 900 zł
– 2 dzieci funkcjonariuszy PSP,
– 2 funkcjonariuszom PSP.
Opłacono zabiegi medyczne:
5.3.1 Dla dzieci funkcjonariuszy PSP, które doznały trwałej lub częściowej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Daniel | 7 700 zł | KP PS PSP Kościan | wielkopolskie | 05/2013 |
2. | Aleksandra | 10 000 zł | KG PS Warszawa | mazowieckie | 38/17/2013 |
Razem | 17 700 zł |
5.3.2 Funkcjonariuszy PSP, którzy doznali trwałej utraty zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Rafał | 9 200 zł | KP PSP w Kościanie | wielkopolskie | 15/2013 |
2. | Waldemar | 8 000 zł | KP PSP Racibórz | śląskie | 56/21/2013 |
Razem | 17 200 zł |
W roku 2013 opłacono rehabilitację i turnusy rehabilitacyjne na łączną
kwotę 21 332 zł
– 5 dzieci funkcjonariuszy PSP,
– 1 funkcjonariuszowi PSP.
Opłacono rehabilitację i turnusy rehabilitacyjne:
5.3.3 Dzieciom funkcjonariuszy PSP, które doznały trwałej utraty zdrowia w wyniku choroby.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Patryk | 4 700 zł | KM PSP Gdynia | pomorskie | 24/13/2013 |
2. | Kamila | 4 000 zł | KM PSP Bielsko Biała | śląskie | 37/17/2013 |
3. | Martyna | 2 117 zł | KM PSP Gdynia | pomorskie | 55/21/2013 |
4. | Michał | 6 490 zł | KM PSP Lublin | lubelskie | 72/27/2013 |
5. | Aniela | 1 260 zł | KP PSP Aleksandrów Kujawski | Kujawsko-pomorskie | 95/31/2013 |
Razem | 18 567zł |
5.3.4 Funkcjonariusza PSP, który doznał trwałej utraty zdrowia w wyniku choroby
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Jarosław | 2 765 zł | KM PSP Warszawa | mazowieckie | 93/31/2013 |
Razem | 2 765 zł |
UMORZONO POŻYCZKI
5.4.1 Umorzone spłaty pożyczek (zaciągniętych w Funduszu Pomocy) 8 emerytowanym funkcjonariuszom PSP, z uwagi na sytuacje materialną i potrzeby finansowe związane z trwałą utratą zdrowia w wyniku choroby lub wypadku.
Lp. | Imię | Kwota pomocy | Jednostka organizacyjna PSP |
Województwo | Nr decyzji |
1. | Zygmunt | 800 zł | KM PSP Gdańsk | pomorskie | 26/14/2013 |
2. | Sławomir | 6 000 zł | KP PSP Golub-Dobrzyń | kujawsko- pomorskie | 57/22/2013 |
3. | Jacek | 10 600 zł | KM PSP Bydgoszcz | kujawsko -pomorskie | 58/22/2013 |
4. | Dariusz | 2 800 zł | KM PSP Toruń | kujawsko -pomorskie | 59/23/2013 |
5. | Krzysztof | 5 400 zł | KP PSP Skierniewice | łódzkie | 71/26/2013 |
6. | Paweł | 3 630 zł | KP PSP Kutno | łódzkie | 90/30/2013 |
7. | Jerzy | 4 800 zł | KP PSP Piotrków Trybunalski | łódzkie | 91/30/2013 |
8. | Mateusz | 7 200 zł | KP PSP Mogilno | kujawsko pomorskie | 92/30/2013 |
Razem | 41 230 zł |
Fundacja z dniem 01.01.2013r. otrzymała dotacje z Funduszu Pomocy Poszkodowanym Ratownikom w wysokości 221 530,00zł (należności krótkoterminowe- pożyczki) Umorzono z powyższej kwoty 41 230,00zł. Podopieczni spłacili pożyczki w 2013r w kwocie 56 640,00zł pozostaje do spłaty 123 660,00zł (inwestycja krótkoterminowa spłaty pożyczek).
6) Zdarzenia prawne o skutkach finansowych.
W roku sprawozdawczym nie odnotowano zdarzeń prawnych o skutkach finansowych w rozumieniu §2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dn. 08 maja 2001r.
7) Opis działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS
Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej w roku sprawozdawczym w rozumieniu §2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dn. 08 maja 2001r.
8) Informacja o wysokości uzyskanych przychodów z wyodrębnieniem ich źródeł:
Przychody ogółem:………………………………………………………………………… 384 256,57 zł
W tym:
– ze środków publicznych /w tym z budżetu państwa i gminy/: ………………………….. 0,00 zł
a/ spadków: …………………………………………………………………….. 0,00 zł
b/ zapisów: ……………………………………………………………………… 0,00 zł
c/ darowizn: (zobowiązania pożyczkobiorców przekazane przez Fundusz Pomocy i darowizny)………………………….. 229 295,00 zł
d/ zbiórek publicznych ……………………………………………………… 0,00 zł
e/ źródeł publicznych (w tym z budżetu państwa i gminy) …… 0,00 zł
f/ oprocentowania rachunków bankowych …………………. 86 214,91 zł
g/ loterii ………………………………………………………………………….. 0,00 zł
h/ odpłatnych świadczeń w ramach celów statutowych ………… 0,00 zł
i/ działalności gospodarczej ……………………………………………… 0,00 zł
j/ inne rodzaje dochodów (dywidenda PZU -19913,81 zł i dywidenda ERGIO HESTIA – 48832,85 zł) ………………………….. 68 746,66 zł
9) Informacja o poniesionych kosztach:
Koszty ogółem: ……………………………………………………………………………… 387 893,46 zł
W tym:
a/ realizacji celów statutowych fundacji ………………………………………… 367 850,81 zł
b/ wydatków administracyjnych ……………………………………………………… 20 042,45 zł
w tym:
– czynsze za biuro ………………………………………………………………………… 1 168,97 zł
– opłaty telefoniczne i internetowe ……………………………………………………. 684,20 zł
– opłaty pocztowe ……………………………………………………………………………….. 0,00 zł
– delegacje członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej ……………………….. 7 013,14 zł
– umowa zlecenie …………………………………………………………………………. 2 400,00 zł
– opłat sądowa ………………………………………………………………………………… 150,00 zł
– księgowość – …………………………………………………………………………….. 5 687,00 zł
– opłaty bankowe …………………………………………………………………………….. 391,80 zł
– zakupy do biura Fundacji ……………………………………………………………. 2 547,34 zł
c/ działalności gospodarczej ……………………………………………………………………. 0,00 zł
d/ pozostałe koszty …………………………………………………………………………………. 0,20 zł
Reasumując: stosunek wydatków statutowych (367 850,81 zł) do poniesionych kosztów administracyjnych (20 042,45 zł) wyniósł 5,45%
10) Informacje o osobach zatrudnionych.
W roku sprawozdawczym fundacja nie zatrudniała osób na umowę o pracę.
11) Informacje o wynagrodzeniach.
W roku sprawozdawczym fundacja nie wypłacała wynagrodzeń.
12) Informacje o udzielonych pożyczkach:
Podstawa statutowa $ 13 ust.1 pkt 1 do nie udzielenia pożyczek: nie udzielano pożyczek pieniężnych.
13) Informacje o posiadanym majątku:
- a) Informacje o kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych:
1 | Bieżący rachunek bankowy Credit Agricole | 29 465,73zł |
2 | Bieżący rachunek bankowy ING Bank Śląski | 65,00zł |
3 | Rachunek lokaty Credit Agricole | 529 500,00zł |
4 | Rachunek Lokaty ING Bank Śląski SA | 1 148 181,79zł |
- b) Informacje o wartości posiadanych papierów wartościowych:
Fundacja nie posiadała papierów wartościowych w badanym okresie.
- c) Informacje o nabytych nieruchomościach:
Fundacja nie nabywała żadnych nieruchomości w badanym okresie.
- d) Informacje o nabytych środkach trwałych:
Zestaw do komunikacji alternatywnej Mówik PRO 1,21a…………………….. 2 991,55 zł
Komunikator Go Talk 9+…………………………………………………………………….. 759,00 zł
Wózek inwalidzki PANTHERA X……………………………………………………. 19 500,00 zł
Łóżko rehabilitacyjne obrotowe………………………………………………………… 8 000,00 zł
Łóżko rehabilitacyjne………………………………………………………………………. 8 000,00 zł
Wymienione środki trwałe użytkowane są przez podopiecznych Fundacji.
14) Informacje o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe oraz o ich wynikach finansowych:
Fundacja nie prowadziła działalności zleconej przez podmioty państwowe i samorządowe.
15) Informacje o wysokości rocznego wynagrodzenia:
a/ członków zarządu
nie wypłacano wynagrodzeń dla członków zarządu
b/ członków innych organów fundacji
nie wypłacano wynagrodzeń dla członków innych organów fundacji
c/ osób kierujących wyłącznie działalnością gospodarczą
Fundacja nie prowadzi dzielności gospodarczej
16) Wydatki na wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia:
Od listopada 2013 roku zatrudniano jedną osobę na podstawie Umowy Zlecenie kwota wynagrodzenia za rok 2013 – 2 400,00 zł
17) Informacje o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych w tym składanych deklaracji podatkowych:
Fundacja na bieżąco dokonuje płatności z tytułu należności podatkowych oraz z tytułu ubezpieczeń społecznych. W obowiązujących terminach składane są deklaracje do właściwego Urzędu Skarbowego oraz oddziału ZUS.
18) Informacje o kontrolach i ich wynikach.
W okresie sprawozdawczym w fundacji przeprowadzono kontrolę wewnętrzną, przez Komisję Rewizyjną. Zakres kontroli obejmował:
Kontrola i analiza sprawozdania finansowego Fundacji Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej Oraz Członkom Ich Rodzin „Solidarni”.
Wynik Kontroli:
Komisja Rewizyjna przyjęła sprawozdanie i nie wniosła uwag do przedstawionych materiałów.
Komisja Rewizyjna Fundacji Pomocy Poszkodowanym Funkcjonariuszom i Pracownikom Państwowej Straży Pożarnej Oraz Członkom Ich Rodzin „Solidarni” wniosła o udzielenie absolutorium Zarządowi Fundacji.
Na tym sprawozdanie zakończono.